Luc Rademakers

Voormalig directeur van Sporza, Strategie consultant, Media manager

Luc Rademakers
De kracht van deze spreker
  • Interactief
  • Triggerend
  • Prestatiegericht
Talen:
  • Nederlands
  • Frans

Luc Rademakers begeleidt in België en Frankrijk private en publieke ondernemingen in hun strategische positionering, hun ontwikkeling en hun communicatie. Hij heeft als medeoprichter van het gratis medium Metro, als voormalig algemeen directeur van Mediahuis (Concentra) en van VRT Nieuws en Sporza vanop de eerste rij ervaring in hoe media werken en hoe mediagebruikers reageren. Hij is de auteur van ‘Afspraak aan de meet. Waarom topmanagers fietsen’, een inspiratieboek voor managers en ondernemers op hun weg naar topprestaties.

Met interactieve presentaties en herkenbare voorbeelden krijgen managers en ondernemers nieuwe inzichten die hen nog beter doen presteren
  • Moments forts ${key}

Luc heeft in het bedrijfsleven heel wat talenten begeleid op weg naar succes. Elk succes begint met het ontdekken van je talent en met de passie om dat talent optimaal te gebruiken. De weg naar succes in management en ondernemen wordt minder lastig als je onderweg inspiratie haalt uit hoe sporters tot resultaten komen.

Het wielrennen, de Belgische sport bij uitstek, geeft het meeste inspiratie. Als gewezen wielrenner, wielerjournalist en directeur van Sporza is het competitie fietsen de belangrijkste inspiratie voor de manier waarop Luc zijn omgeving op weg helpt naar succes. Kampioenen maken het verschil, zij denken en handelen anders.

In elke interactieve sessie zal Luc de vertrouwde manier van werken in management en ondernemen challengen.

Verder is het ook mogelijk om zijn boek 'Afspraak aan de meet' via ons te verkrijgen. Dit kan wellicht leuk zijn om mee te geven op het einde van de avond/dag? Het boek is te verkrijgen aan een voordeelprijs. 

Biografie

Luc Rademakers studeerde na vijf jaar jeugdwielrennen filosofie, met een master in de moderne kunsten en een doctoraat in de vrijetijdsbesteding. Zijn ‘Filosofie van de Vrije Tijd’ is nog steeds een belangrijk standaardwerk voor een goed begrip van de betekenis van vrije tijd en van de hedendaagse westerse opvattingen over arbeid, tijd, sport en vrijheid.

Als directeur, hoofdredacteur en bedrijfsadviseur heeft hij in binnen- en buitenland verschillende mediagerelateerde bedrijven begeleid in hun strategie en transformatie. In België is Luc medeoprichter van Metro, voormalig algemeen directeur van Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg en van VRT Nieuws en Sporza. Hij is verbonden aan de strategie consulting bedrijven KOGO Associate Partners en PMP Conseil (Parijs-Brussel-Montreal).

Hoogtepunten

  • Filosofie van de vrije tijd: studie over waarom vrije tijd willen onzin is 2003
  • Afspraak aan de meet, waarom topmanagers fietsen (LannooCampus) 2019
  • Lancering van de startup Metro 2000

Impressie van deze spreker

Boek Luc Rademakers nu als spreker