Biografie
Koen Weijland is geboren op 19 oktober 1992 en is een voormalig Esporter van Ajax, gespecialiseerd in het spel FIFA. Als tiener werd hij voor het eerst Nederlands Kampioen FIFA en vloog hij al snel de wereld over om toernooien te spelen. Hij studeerde af aan de Radboud Universiteit maar vond zijn passie in YouTube en presenteren. Op YouTube heeft hij nu meer dan 230.000 abonnees.
In september 2016 tekende hij een contract met Ajax waarmee hij de eerste professioneel Esporter werd in Nederland. In 2018 werd Koen uitgeroepen tot beste Esporter ter wereld, een mooie prestatie om op terug te kijken. In 2010 werd Koen voor het eerst uitgeroepen tot wereldkampioen FIFA. Tot op heden is Koen vijf keer uitgeroepen tot deze wereldtitel.
Momenteel is Koen actief op zijn eigen YouTube kanaal en andere social mediakanalen. In 2018 bracht hij het boek genaamd “Strijder” uit over zijn leven als beste Esporter ter wereld. Strijder is het eerste échte boek over Esports waarin Koen situaties beschrijft aan de hand van zijn mooiste zeges en ervaringen. Hij vertelt over de weg naar de top en geeft tips over hoe je een professionele Esporter kunt worden.
Na het publiceren van zijn boek STRIJDER kreeg hij voor de KRO NCRV zijne eerste tv-klus als presentator. Daarnaast is hij op FOX Sports wekelijks te zien als commentator en analist bij de E-divisie. Koen is onder de Esporters uniek door zijn successen, maar meer nog zijn uitstraling en welbespraaktheid.
In 2019 bracht Koen een tweede boek uit genaamd ‘FIFA The Ultimate Team.’ De ultieme strategiegids. Een boek dat volgens Koen met veel bloed, zweet én liefde is gemaakt. In dit boek vertelt hij precies hoe de nieuwe FIFA, FIFA Ultimate TEAM (FUT) werkt. Wat zijn de beste tactieken? Hoe kun je snel munten verdienen? En hoe leer je FUT spelen als een pro? Kortom: een onmisbaar boek voor iedere FUT-fan. Met het schrijven van dit tweede boek heeft Koen op 26 jarige leeftijd al twee boeken gepubliceerd. Ook heeft Koen een website waar hij zijn eigen merchandise op verkoopt, dit zijn voornamelijk trainingspakken en shirts om het jezelf gemakkelijk te maken tijdens het gamen. Maar op zijn website worden ook voetbalkleren verkocht.
Daarnaast is Koen ook inzetbaar als influencer. Door het grote bereik wat hij heeft op zijn social mediakanalen kan hij door merken en bedrijven ingezet worden en zijn (relatief jonge) doelgroep bereiken met het promoten van producten.