Jan De Schepper

Belgische Bedrijfsleider en voormalig jeugdcoach KV Mechelen

Jan De Schepper ondersteunt vandaag als entrepreneur en ‘strategisch denker’ andere bedrijven om succesvol te groeien. Hij was als topmanager bij Telindus en Belgacom en als jeugdcoach bij KV Mechelen, een bevoorrecht getuige van de kruisbestuiving tussen sport- en de zakenwereld. Hij schreef er twee jaar geleden een boek over: “Kopmannen. Wat leiders kunnen leren van topsporters en omgekeerd”.

"In de keynote vertel ik helder hoe je als bedrijfsleider meer werknemers kan motiveren door het gebruik van zogenaamde amplifiers"

Jan De Schepper was topmanager bij Telindus, Proximus en jeugdcoach bij KV Mechelen. Hierdoor was hij een bevoorrecht getuige van de kruisbestuiving tussen de sport- en zakenwereld. Hij schreef het boek “Kopmannen. Wat leiders kunnen leren van topsporters en omgekeerd”. Sedert 2009 heeft Jan mandaten in de Raden van Bestuur van Securitas, BDO Crossroad, Automation, en Astrid die verantwoordelijk is voor het netwerk van de politie- en veiligheidsdiensten.

Vanaf 2008 is Jan eveneens voorzitter van ADM, het ‘Share & Connect’ -platform tussen IT-leveranciers en IT-gebruikers.

Jan is Master in de Wetenschappen en behaalde een MBA aan Harvard (1997). Als ex-CEO van Telindus en VP Proximus maar ook als voorzitter van ADM ligt zijn focus op een pragmatische en efficiënte marktbenadering en business development. Als entrepreneur en strategisch denker werk hij nauw samen met meerdere bedrijven.

Toon meer

Krachten van de spreker

Hoogtepunten

Waarom Jan De Schepper inhuren als spreker?

Vaardigheden en competenties uit de sportwereld kunnen leiden tot effectieve groeihefbomen voor een bedrijf. Jan De Schepper getuigt over die kruisbestuiving tussen de sport- en de zakenwereld. Vanuit zijn specifieke invalshoek en ervaring, vertelt Jan welke technieken kunnen leiden tot het beste rendement voor je onderneming. Hij kan dieper ingaan op een aantal skills uit de topsport die bedrijfsleiders kunnen leren om zichzelf, hun werknemers en dus ook hun bedrijf performanter te maken. Immers, goede leiders op de juiste plaats maken het verschil.

ConneXion
Sterke managers weten om te gaan met de nieuwste vorm van disruptie in onze technologische samenleving: die van het leiderschap. Ze behalen resultaten in de meest complexe omstandigheden, kunnen vereenvoudigen én verandering leiden. Hiervoor connecteren ze met hun mensen op het hoogste niveau. Zo benutten ze de combinatie van human en
digital maximaal.

In ‘ConneXion’ ontrafelen Jan De Schepper en Paul Van Den Bosch zeven paradoxen die ons bedrijfsleven vandaag kenmerken en hoe je daar als leider op inspeelt.

In tijden van crisis aarzelen velen om leiding te geven, terwijl net dan een competente kapitein van essentieel belang is. Effectief leidinggeven aan een bedrijf en het binden van de juiste medewerkers wordt steeds uitdagender. Het is hoog tijd voor een nieuw soort leiderschap waarbij het concept van ‘sportief denken’ geïntegreerd wordt in de zakenwereld. Topsporters zijn gewend om onder druk te presteren en snel te schakelen in competitieve en complexe situaties. Prestaties onder druk vereisen een andere benadering dan presteren in de comfortzone. In plaats van stress te veroorzaken, zouden leiders motivatie moeten creëren.

De ‘Kopman 7.0’, de leidinggevende van de toekomst, onderscheidt zich door zijn vermogen om met gevoelsmatigheden om te gaan, een aspect dat vaak onderbelicht blijft in bedrijven. Jan De Schepper, auteur van het boek “Kopmannen”, benadrukt enkele vaardigheden uit de topsport die bedrijfsleiders kunnen leren om zichzelf, hun werknemers en hun bedrijf te optimaliseren. Het belang van competente leiders op de juiste posities kan niet genoeg benadrukt worden.

Om de dalende productiviteit tegen te gaan, dreigt onze welvaart en welzijn te ondermijnen. Ceo’s en leidinggevenden spelen hierin een cruciale rol. Zij implementeren ‘Amplifiers’ in de organisatie om contra-productieve systemen te vermijden en het bedrijf in beweging te houden. Voorbeelden van topsuccessen in de sportwereld illustreren de impact van amplifiers en wat ze kunnen bewerkstelligen.

Spreker in beeld

Wat klanten zeggen over Jan De Schepper

Wat klanten zeggen over
Jan De Schepper

Sprekers zoals Jan De Schepper

Jan De Schepper boeken?