Maak kennis met… Nele Coucke!

Maak kennis met… Nele!

In de “Maak kennis met” blog stellen we je voor aan ons team. Deze week stellen wij je voor aan Nele Coucke, commercieel manager bij SportSpreker.

Hoe ben je bij SportSpreker terecht gekomen?
Al van kleins af aan ben ik fanatiek bezig met sport. Hierdoor koos ik heel bewust voor een studie binnen de sportwereld. In mijn laatste jaar zocht ik naar een boeiende en leerzame stageplaats en kwam zo bij SportSpreker terecht, de Belgische afdeling van SportsSpeakers. Na een stage van vier maanden kreeg ik de kans om binnen SportSpreker fulltime aan de slag te gaan en uiteraard liet ik deze kans niet zomaar aan mijn neus voorbij gaan!

Welke positie heb jij binnen het SportSpreker team?
Sinds augustus 2017 ben ik werkzaam bij SportSpreker. Naast de sales ben ik verantwoordelijk voor het relatiebeheer met sporters en klanten en de (online) marketing, bestaande uit SEO, SEA, websiteontwikkeling, nieuwsbrief en social media.

Welke sport beoefen je zelf?
In mijn jeugd was ik zwemster op topsportniveau. Het is en blijft een sport die mij nauw aan het hart ligt waardoor ik nog steeds een aantal keer per week probeer te zwemmen. Daarnaast doe ik sinds één jaar tweemaal per week hockey.

Wat maakt werken bij SportSpreker zo leuk?
Het dagelijks contact met de sporters, coaches, presentatoren en klanten! Daarnaast maakt SportSpreker deel uit van een groot sportmarketingbureau, House of Sports, waardoor je veel bijleert en blijft groeien. En last but not least, het is een fantastisch team! Het team is onlangs ook uitgebreid door de komst van Influencers of Sports, waarbij sportpersoonlijkheden in te zetten zijn voor online marketingcampagnes.

Waarom een SportSpreker?
Fit en gezond in het leven staan is zeer belangrijk in de wereld van vandaag. Tegenwoordig is niet enkel de topsporter een atleet, maar iedereen. Van kleins af aan wordt verwacht dat je resultaten boekt, dat je beter wordt, dat je scoort. Als je succesvol wilt zijn, ben je verplicht om het beste van jezelf te geven. Om dit te kunnen bereiken zijn dezelfde eigenschappen cruciaal zoals in de topsport. Kortom, er zijn vele raakvlakken tussen de sportwereld en het bedrijfsleven. Doelen stellen, samenwerken, intrinsieke motivatie en coaching zijn enkele voorbeelden waarbij het bedrijfsleven nog veel kan bijleren van de topsport.