Maak kennis met… Famke van Duinen!

In de ‘Maak kennis met” blog stellen we je voor aan ons team. Deze week stellen we je voor aan Famke van Duinen, online marketeer bij SportSpreker.

Hoe ben je bij SportSpreker terecht gekomen?
Van februari 2019 t/m juli 2019 heb ik mijn afstudeer stage gelopen bij Influencers of Sports, een nieuwe afdeling binnen House of Sports die eind maart 2019 live is gegaan. Hierbij zijn sportpersoonlijkheden te boeken voor online marketingcampagnes, denk bijvoorbeeld aan de samenwerking tussen Naomi van As en Vichy of de case van a.s.r. Vitality! Deze vijf maanden heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met de online marketing. In deze maanden is mijn interesse en kennis op het gebied van online marketing gegroeid. Bij SportSpreker waren ze op zoek naar iemand die verantwoordelijk gesteld kon worden voor online marketing en social media. Na enkele gesprekken te hebben gevoerd ben ik uiteindelijk aangenomen als online marketeer voor SportSpreker, Influencers of Sports en het Nederlandse zusje van SportSpreker, SportsSpeakers. Waar sprekers als Anouk Hoogendijk, Björn Kuipers en Mark Tuitert in te zetten zijn als spreker.

Welke positie heb je binnen het SportSpreker team?
Ik heb de functie van online marketeer. Voor SportSpreker beheer ik alle social mediakanalen en schrijf ik de organische content per kanaal. Daarnaast houd ik mij ook bezig met het optimaliseren van de website, schrijf ik blogs en nieuwsbrieven en stel ik een social mediaplan op.

Welke sport beoefen je zelf?
Eigenlijk vanaf het moment dat ik kon lopen ben ik door mijn ouders op de ski’s gezet, nu 22 jaar later, doe ik dit nog steeds elke winter met veel plezier! Daarnaast tennis en dans ik ook vanaf dat ik klein ben. Tennissen doe ik nog steeds elke week, dansen ben ik enkele jaren geleden mee gestopt maar ga ik vanaf september weer oppakken. Ook ben ik meerdere keren per week in de sportschool te vinden.

Wat maakt werken bij SportSpreker zo leuk?
Ten eerst het samenwerken met Nele, maar ook met alle andere collega’s van House of Sports. Vanaf het moment dat ik ben begonnen, heb ik mij welkom gevoeld en is er écht naar mij geluisterd, ondanks dat ik nog maar net begonnen was. Er wordt binnen het team hard gewerkt, maar is er ook soms tijd voor een lolletje. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik in de afgelopen weken al veel heb geleerd, op het gebied van online marketing, maar ook op het gebied van sport. En er is in de aankomende maanden alleen maar meer tijd om te leren en mijzelf te ontwikkelen!

Waarom een SportSpreker?
Onze sprekers hebben allemaal ervaringen opgedaan in de sportwereld, deze ervaringen kunnen zij zelf in presentaties op de beste manier vertellen. Sport is emotie en topsporters hebben verhalen die zij op een inspirerende manier kunnen overbrengen naar het publiek. Daarbij maken zij ook een link met het bedrijfsleven, deze link ligt dichterbij dan je denkt. Voorbeelden die gelden voor beide zijn bijvoorbeeld teamwork, doorzettingsvermogen en leiderschap.