De kracht achter het succes van SportsSpeakers

Aan het woord is Dorian Driessen. In het verleden nog actief in het internationale tenniscircuit, nu is ze reeds vierenhalf jaar de drijvende kracht achter het succes van SportsSpeakers.

 

Hoe kwam je bij SportsSpeakers terecht?
Na mijn studie ‘Sport, Gezondheid en Management’ ging ik met mijn ervaring als professioneel tennisser aan de slag bij KNLTB (Nederlandse tennisbond) als projectmedewerker. Ik werkte ook een tijdje als projectleider bij Sportservice Nederland alvorens ik bij SportsSpeakers belandde. Nu ben ik al vierenhalf jaar de commercieel manager van dit geweldige team.

Welke evolutie heeft SportsSpeakers gemaakt in die tussentijd?
We begonnen met een team van drie personen, maar ondertussen zijn we al met acht. Dit komt omdat het succesconcept iedere jaar groeit door de vraag van bedrijven voor sprekers uit de sport. Sinds één jaar hebben we ook de doorstart gemaakt in België met onze Vlaamse collega’s van dochterbedrijf SportSpreker, dankzij de groeiende interesse in België.

Hoe verklaar je die toenemende interesse van bedrijven voor een spreker?
Die interesse in sprekers uit zowel de sport als het bedrijfsleven is er altijd al geweest. We hebben de laatste jaren hard ingezet om mensen te laten kennis maken met ons bedrijf en welke meerwaarde we te bieden hebben. Velen wisten niet dat er sportsprekers bestonden, maar dit concept werd enthousiast onthaald doordat topsporters een interessant verhaal te vertellen hebben. De sport- en bedrijfswereld liggen niet zo ver uit elkaar. De ervaringen van bekende sprekers uit de sport gaven veel bedrijven een verfrissende en inspirerende nieuwe kijk op diverse thema’s.

Waarom een spreker uit de sport en niet iemand uit de bedrijfswereld?
Het bedrijfsleven kan veel leren van de topsport. Motiveren, samenwerken, omgaan met tegenslagen en leiderschap zijn enkele voorbeelden van thema’s die zowel het bedrijfsleven als de topsport aanspreken. Mensen kijken op naar bekende gezichten uit de sportwereld en zijn van nature geïnteresseerd in hun verhaal. Hierdoor zal hun boodschap de aanwezigen meer prikkelen en zal het effect van de presentatie, clinic of workshop des te meer impact hebben.

Wat zijn de meest gevraagde thema’s waarover bedrijven een presentatie willen?
Bijna alle thema’s worden gevraagd, maar motivatie, teambuilding en vitaliteit steken er momenteel bovenuit. Dit is mede te danken aan ons unieke aanbod van SportsSpeakers over deze onderwerpen. Maar met in totaal meer dan 500 inspirerende sprekers kunnen we voor ieder bedrijf de juiste match maken tussen het gevraagde thema en de gekozen sport. Dat is het succes van SportsSpeakers en SportSpreker!